Gaelic, czyli irlandzki ma znaczenie

Tak jak już wcześniej wspominałam, dzisiaj w poście kilka podstawowych zwrotów z irlandzkiego, które podyktowała mi już jakiś czas temu koleżanka z pracy;) Teraz usiłuję się ich nauczyć, ale jak widzicie, to wcale takie proste;) Wymowa w nawiasach, powodzenia! Slán:)



Dia duit <Dia it> - Dzień dobry / Cześć

Failte - Witaj / witamy

(Imię) is ainm dom <Daria is ańm dom> - Mam na imię...

Rugadh mé i Poland achta mé i mio chonai i ... <Rugad me i Poland aktaa ta i mo kołni i...> - Urodziłam się w Polsce ale teraz mieszkam w ...

Tá mé fiche cuig bliana d'aois - <Ta me fecha kuig blina disz> - Jestem w wieku / Mam 25 lat

Labhraim gaeilge piosa beag <Lerin głelga pjosa biog> - Mówię po irlandzku tylko troszkę

Is maith liom Eireann <Is ma lom Erin> - Lubię Irlandię 

Tá suim agam i tireolaiocht <Ta sim egam ej tiroliakt> - Interesuję się geografią /Lubię geografię

Slán - <Slan> - Do widzenia / Cześć 

Tá mé i ngrá leat <Ta me i ingrał lat> - Kocham Cię 
 
Ull <uyl> - jabłko 
 
Bainne <banie> - mleko
 
Madra <madżra> - pies
 
Cat <kat> - kot
 
Galanta <gaalanta> - piękny
 
Cailin  <kalin> - dziewczyna 

Buachaill <buchel> - chłopak

 Keep calm and speak Irish;) Źródło 
 Jak się masz? Czyli dialog na przywitanie w Języku Irlandzkim :)
(Sorry za jakość zdjęć - wina słabego aparatu w słabym telefonie...)

 liczby i kolory w podręczniku do irlandzkiego dla szkoły podstawowej

 części ciała

 cyfry i liczby

Komentarze

  1. Haha ciezko zachowac spokoj walczac z tak pokreconym jezykiem :) A.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się ten post? Bardzo ucieszy mnie Twój komentarz :)

Daria Staśkiewicz